یادداشت های گاه و بیگاه

از همه جا، از همه چیز

یادداشت های گاه و بیگاه

از همه جا، از همه چیز

هرگاه موضوعی به نظرم جالب برسد، در این وبلاگ درباره آن می نویسم. برای جزئیات بیشت صفحه«درباره» را بخوانید.

۲ مطلب در تیر ۱۳۸۸ ثبت شده است

تبریک می گویم

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ
یادداشت های گاه و بیگاه - تبریک می گویمحسن جان، حسین عزیز، حمیدخان گلم، غلامرضای عزیزتر از جانم، مرتضی مهربانم، عمو و دایی بزرگورام:

منزل نو انشالله مبارک است. آرزومندم منزل نو محل خوشی ها و شادکامی های شما باشد!

محمدعلی عزیزم آغاز زندگی مشترکتان را به شما و حاج خانم صمیمانه تبریک می گویم و برای شما زندگی سرشار از خوشبختی و پیروزی آرزومندم!

چند روز پیش به مقداری پول نقد نیاز داشتم. به هر کدام از عزیزان بالا که سر زدم ؛  عذر خواهی کردند و گفتند  که همه دار  و ندار خود را برای ساخت خانه برای خودشان، فرزندشان، خواهر وبرادرشان و امثالهم هزینه کرده اند. لازم دانستم به این دوستان خانه دارشدن خودشان یا عزیزانشان را تبریک بگویم. برخی هم به امر شیرین ازدواج مبادرت کرده اند که آرزوی خوشبختی برایشان دارم.

می گویند در هر کاری حکمت و خیری است. الان هم خیلی خوشحالم که به پول نیاز پیدا کردم و  فهمیدم که خدا را شکر که خیلی از دوستان و اقوام به کار خیر مشغولند. به هر حال خوشی احوال دوستان خوشی حال ماست!.


  • محرم منصوری زاده

شیشه دو جداره

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۸۸، ۰۸:۵۵ ق.ظ
یادداشت های گاه و بیگاه - شیشه دو جدارهگفت خوب مجردی حال می کنی ها ! امشب هم می مونی !؟

گفتم آره با اجازه شما.

گفت: می دونی بیرون چه خبره؟

نگاهی به بیرون انداختم و دیدم خبری نیست. تاریکی بود و سو سوی چراغهای خانه ها و خیابانها. گفتم: من که چیزی نمی بینم.

گفت نمی بینی ملت چه سر و صدایی راه انداخته اند؟

خودم را مجاب کردم که پنجره را باز کنم. به یکباره انگاری وارد دنیای دیگری شدم! تکبیر های بلند یکنفره و چند نفره از همه جا به گوش می رسید. داشتم به حس شنوایی خودم شک می کردم که نیش پشه ای توجهم را از سر و صدای بیرون به بازویم که حالا خارش  گرفته بود؛ جلب کرد. پنجره را بستم که پشه های بیشتری داخل نشوند. صداهای بیرون هم با همین بستن پنجره خاموش شد!

بعد از چندین بار باز کردن و بستن متوجه شدم که پنجره می تواند صدای بیرون را کاملا حذف کند. به نگهبان شب که داشت اسمم را یادداشت می کرد گفتم عجب ساختاری دارد این پنجره!گفت: دکتر مارو باش ! بعد از صاف کردن صدایش ادامه داد: شیشه دو جداره عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی است البته گران هم هست.

با خود گفتم چهار متر شیشه دو جداره می تواند صدای دنیای بیرون را به همین راحتی حذف کند؛ نکند خیلی ها شیشه اتاقشان دو جداره است که صداهای بیرون را نمی شنوند !؟



  • محرم منصوری زاده