یادداشت های گاه و بیگاه

از همه جا، از همه چیز

یادداشت های گاه و بیگاه

از همه جا، از همه چیز

هرگاه موضوعی به نظرم جالب برسد، در این وبلاگ درباره آن می نویسم. برای جزئیات بیشت صفحه«درباره» را بخوانید.

جواب در جعبه نیست!

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ
یادداشت های گاه و بیگاه - جواب در جعبه نیست!
اخیرا کامپیوترم هنگام کار صدای تق می داد. توجهی نکردم تا اینکه این اواخر هر وقت خاموش روشن می کردم دیسک چک اتوماتیک ویندوز فعال می شد و دیسکها را چک می کرد. چند روز بعد دو صدای تق پشت سرهم شنیدم و کامپیوتر خاموش شد. دیگر هارد دیسک را نمی شناخت! 


در اینترنت این مشکل را جستجو کردم. چند فوروم به این مشکل اشاره کرده و گفته بودند که یکی از هدهای دیسک شکسته و هارد دیسک خراب شده است! یکی هم گفته بود که اگر هارد دیسک را مستر بستید؛ اسلیو ببندید و بر عکس. شاید درست شد!
قبلا مستر بسته بودم. عوض کردم. ویندوز بدون اشکال بوت شد! دیسک ها را چک و با آویرا اسکن کردم. نهایتا چند بار هم کامپیوتر را خاموش و روشن کردم. مشکلی پیش نیامد. فقط همان مساله قدیمیناسازگاری خواب زمستانی ویندوز با هارد اسلیواذیت می کرد که مجبورم کرد کابل جدیدی تهیه کنم و هارد را دوباره مستر ببندم. باز هم چندین بار تست کردم و مشکل خاصی ندیدم. خواب زمستانی هم الان درست کار می کند و ویندوز خیلی خوب و آرام می خوابد! 
نتیجه گرفتم که مشکل از هارد دیسک نیست و ممکن است کابل معیوب باشد. به قول فیلم«ضد اعتماد» جواب در جعبه نیست در باند است!


,,
  • محرم منصوری زاده

خرابی

مشکل

هارد دیسک

کابل

کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی